.

سید حسن نصرالله در صحبت های خود از گوشی های موبایل به عنوان "جاسوس قاتل" نام برد که ابزار اصلی دشمن برای ترور و کشف محل حضور فرماندهان مقاومت است.

سرویس دفاع و امنیت مشرق _ روز گذشته حادثه ای تلخ و اقدام تروریستی ناجوانمردانه از سوی رژیم صهیونیستی فضای عمومی کشور لبنان را ملتهب کرد.

از حوالی ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه به وقت بیروت گزارشات عجیبی از انفجار در دستگاه های گیرنده پیام موسوم پیجر در مناطق مختلف لبنان مخابره شد؛ یک اقدام تروریستی گسترده از سوی صهیونیست ها که جان هزاران نفر از مردم غیرنظامی لبنان را به خطر انداخته بود.

این حادثه دست کم منجر به شهادت ۱۲ نفر و زخمی شدن بیش از ۴ هزار نفر از شهروندان لبنانی شده است که دست کم حال چند صد نفر از آنها وخیم بوده و به ویژه دچار مصدومیت از ناحیه چشم شده اند.

دستگاه های منفجر شده از چه مدلی بودند؟

اگرچه هنوز اطلاعات دقیق و تایید شده ای از سوی منابع رسمی منتشر نشده است اما بررسی گزارش منابع محلی و تصاویر منتشر شده از بقایای برخی پیجرهای منفجر شده در حادثه روز گذشته نشان می دهد ۳ مدل خاص از این دستگاه ارتباطی به عنوان مضنون اصلی ماجرا حضور دارند؛ این سه مدل عبارتند از : Motorola LX۲، Teletrim و Gold Apollo Rugged Pager AR۹۲۴

بررسی جزئیات فنی اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در لبنان/ چرا به هشدار مهم سید حسن نصرالله بی‌توجهی شد؟ +فیلم و تصاویر
پیجر مدل Gold Apollo

در این میان مدل Gold Apollo Rugged Pager AR۹۲۴ که ساخت یک شرکت الکترونیکی در تایوان است ظاهرا بیشترین موارد انفجار را به خود اختصاص داده است؛ شرکت تایوانی شب گذشته مدعی شد دستگاه های خریداری شده در لبنان تولید یک شرکت اروپایی است که تحت لیسانس کمپانی اصلی تایوانی مشغول تولید این پیجرها بوده است؛ در واقع احتمال می رود سازمان های جاسوسی اسرائیلی با همکاری یا بدون اطلاع شرکت BAC Consulting Kft اقدام به جاسازی مقادیری ماده منفجره در پیجرهای مربوطه کرده و سپس آنها را به خریدار تحویل داده است که در خاک لبنان توزیع شوند.

بررسی جزئیات فنی اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در لبنان/ چرا به هشدار مهم سید حسن نصرالله بی‌توجهی شد؟ +فیلم و تصاویر

از چه ماده منفجره ای در پیجرها استفاده شده است؟

در ابتدا برخی مدعی بودند حادثه رخ داده بر اثر انفجار باتری های لیتیومی به کار رفته در پیجرها بوده است اما تصاویر منتشر شده از میزان انفجار و آسیب های شدید وارد شده به شهروندان لبنانی نشان دهنده استفاده از مواد انفجاری در این دستگاه ها بوده است؛ هر چند احتمالا از باتری های لیتیومی به عنوان آغازگر واکنش انفجاری و عمل کردن به مثابه یک چاشنی استفاده شده است.

در این گونه موارد و خرابکاری ها معمولا از مواد ویژه شدیدالانفجار استفاده می شود که با حجم بسیار کم (در حد چند گرم) قدرت انفجاری چند برابر مواد عادی نظیر TNT داشته باشند؛ به عنوان مثال ماده منفجره RDX که بارها توسط موساد در خرابکاری های رخ داده در کشورمان یا سایر کشورهای در حال نبرد با رژیم صهیونیستی استفاده شده است.

بررسی جزئیات فنی اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در لبنان/ چرا به هشدار مهم سید حسن نصرالله بی‌توجهی شد؟ +فیلم و تصاویر

اما به گفته برخی کارشناسان با توجه به کوچک بودن دستگاه پیجر و قدرت بالای انفجارهای روز گذشته احتمال می رود از ماده منفجره پتن (PETN) در این عملیات تروریستی استفاده شده باشد؛ حدود ۳ تا ۵ گرم از این ماده انفجاری می تواند مطابق با الگوی انفجاری تصاویر روز گذشته و میزان آسیب وارده به اشخاص درگیر باشد.


ویدئویی از تست انفجار یک گرم ماده پتن

ادعای المانیتور در مورد چرایی انجام عملیات تروریستی اسرائیل

وبسایت المانیتور به نقل از منابع خود مدعی است روز گذشته دو تن از نیروهای حزب الله لبنان پس از داغ شدن یکباره دستگاه های پیجر خود به این موضوع مشکوک شده اند اما پیش از اینکه به مقامات بالادستی هشدار بدهند دستگاه ها منفجر شده و موجب شهادت یکی از اعضا می شود؛ سپس صهیونیست ها که متوجه لو رفتن اقدام گسترده خود شده اند ناچار به انفجار دست جمعی تمامی دستگاه ها می شوند.

بررسی جزئیات فنی اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در لبنان/ چرا به هشدار مهم سید حسن نصرالله بی‌توجهی شد؟ +فیلم و تصاویر

در واقع بر اساس ادعای المانیتور صهیونیست ها قصد داشتند تا در زمان مناسب تری نظیر روز نخست شروع یک جنگ تمام عیار اقدام به منفجر کردن دستگاه ها و گرفتن بالاترین تلفات از فرماندهان و رهبران حزب الله شوند اما به دلیل کشف این موضوع از سوی یک رزمنده لبنانی ناچار شدند عملیات را روز گذشته اجرا کنند.

چرا به هشدار مهم سید حسن نصرالله بی توجهی شد؟

هنگامی که مرداد ماه سال جاری اسماعیل هنیه دبیرکل جنبش حماس در تهران توسط رژیم صهیونیستی ترور شده و به شهادت رسید، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود پس از شهادت ایشان به نکته مهمی اشاره کرد که بی ارتباط با نحوه ترور شهید هنیه نبود.

سید حسن نصرالله در صحبت های خود از گوشی های موبایل به عنوان "جاسوس قاتل" نام برد که ابزار اصلی دشمن برای ترور و کشف محل حضور فرماندهان مقاومت است؛ این موضوع بارها در سخنرانی های رهبر مقاومت لبنان تکرار شده و زمستان سال گذشته نیز ایشان خطاب به شهروندان لبنانی گفته بودند که گوشی های موبایل و دوربین های مدار بسته شما ابزار بینایی و جاسوسی دشمن صهیونیستی است.

با اینکه یکی از سناریوهای مربوط به چگونگی کشف محل حضور شهید اسماعیل هنیه در تهران بحث نصب یک نرم افزار (واتساپ) و جاسوسی از آن توسط موساد بوده است، عجیب به نظر می رسد که چرا حتی پس از این موضوع و هشدار سید حسن نصرالله نیز به مسئله استفاده نیروهای مقاومت از دستگاه های الکترونیکی وارداتی از کشورهای غربی بی توجهی شده است.

انتخاب یک یا دو مدل خاص از یک وسیله ارتباطی (پیجر، گوشی موبایل، لپ تاپ و ...) برای تمامی اعضای یک سازمان نظامی که مشغول نبرد با مجهزترین ارتش و سازمان های امنیتی تحت حمایت کامل غرب هستند اشتباهی عجیب و غیر قابل پذیرش است؛ در واقع اگر انتخاب مدل دستگاه های مورد استفاده به عهده خود اعضای مقاومت بود امکان دسترسی به زنجیره تامین و کارگذاری مواد منفجره در تمامی آنها برای دشمن بسیار سخت و شاید غیرممکن می شد و حتی مسئله شنود احتمالی دستگاه ها نیز با توجه به تنوع مدل ها دشوارتر می شد.

بررسی جزئیات فنی اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در لبنان/ چرا به هشدار مهم سید حسن نصرالله بی‌توجهی شد؟ +فیلم و تصاویر



همچنین بی توجهی به منبع سازنده پیجرهای مورد استفاده نیز سهل انگاری بزرگی محسوب می شود؛ هرگونه اعتماد به کمپانی های الکترونیک غربی که تماما وابسته به سازمان های امنیتی امریکایی یا صهیونیستی هستند و خرید ادوات ساخت آنها به منظور استفاده میان اعضای یگ سازمان نظامی هیچ گونه توجیه منطقی نخواهد داشت.

چندین نمونه بارز از خرید تجهیزات نظامی یا صنعتی از کشورهای غربی در گذشته منجر به وقوع فاجعه شده یا در آستانه یه خرابکاری بزرگ، موضوع کشف و خنثی شده است؛ مسئله وجود قطعات معیوب مانند کانکتورها در صنایع موشکی وابسته به وزارت دفاع کشورمان یکی از مهمترین این موارد است که سال گذشته این قطعات معیوب و انفجاری کشف شده و به نمایش گذاشته شد.

بررسی جزئیات فنی اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در لبنان/ چرا به هشدار مهم سید حسن نصرالله بی‌توجهی شد؟ +فیلم و تصاویر

ترور یحیی عیاش رهبر مشهور فلسطینی در سال ۱۹۹۶ نیز از طریق جاگذاری مواد منفجره در گوشی تلفن همراه حساس به صدای او انجام شده بود.

بررسی جزئیات فنی اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در لبنان/ چرا به هشدار مهم سید حسن نصرالله بی‌توجهی شد؟ +فیلم و تصاویر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 112
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 25
  • محمد IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    سلام این مقاله ثابت می کند که عامل نفوذی احتمالی مشورت اشتباه به مسئولین حزب الله داده ، آنها را نسبت به خطر موبایل حساس کرده تا به استفاده از پیجر تن بدهند به همین راحتی ، در ثانی این همه مشاور نظامی که در کنار محور مقاومت حضور دارند چرا به این نکات توجه نکرده اند ؟ همین الان در کشور خودمان تمام ارتباطات وزارتخانه روی اینترنت است و در واقع اطلاعات کل کشور در اختیار دشمن و از جمله اسرائیل قرار دارد و هر از چند وقت خبر هک شدن بانک ها و قوه قضائیه و ... به گوش میرسد و چون کسی زخمی و شهید نمی شود چندان به آن توجه ای صورت نمی گیرد
    • NL ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
      6 8
      باید پااسخ بدهیم حتما
    • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
      2 0
      👌🏻👌🏻
    • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
      5 6
      اول اینکه مومن از یه سوراخ 2 بار نباد گزیده بشه.ظاهرا هیچ بمبی در هیچ دستگاهی کار نزاشتن با حمله سایبری باطری ها رو به طور ناگهانی منفجر میکنند.هر دستگاهی که باطری قوی تری داشته باشه مانند لپ تاپ ها ویا پیجیر ها شدت خسارت بیشتره.وهر وسیله ای هم که باطری ضعیف تری داشته باشه مثل موبایل ها با شدت کمتر.حالا حساب کنید خودروهای الکتریکی هم در اینده بهشون اضافه میشه
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
      10 12
      برادران ما را در لبنان شهید کردند. ما انقلابمان را به تمام جهان صادر خواهیم کرد.
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
      7 6
      سیستم عامل و مرورگر بومی و شبکه اطلاعات ملی واقعا ضروریه الان گوگل تمامی پسورد سایت هایی که در گوگل کروم وارد میکنیم در اختیار داره به همین راحتی
    • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
      9 10
      مهندس اطلاعات هیچ کشوری روی اینترنت نیست بلکه روی فایلهای نرم افزاری وجود داره.ا هر چیزی که توی کامپیوتره به اینترنت وصل نیست دانشمند.روی پیرها هم از قبل سیستمی وصل شده بود که باطری لیتیومی رو گرم و منفجر کنه و اون سیستم از جایی هدایت می‌شده ربطی به نت نداره!با چه اعتماد به نفسی پیغام میذاری آخه
    • ناشناس TR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
      3 1
      شما خیلی نابغه هستید البته نویسنده مقاله هم نابغه هست چطور این معادله سه مجهولی رو حل کردید
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
      3 10
      اینجاست که نشون میده اینترنت ملی داشتن چقدر می‌تونه مسأله مهمی در تامین جان مدافعان یک کشور و حتی حفظ جان مردمانش باشه ، دقیقا مشابه روسیه که خدمات غیر بومی رو ممنوع اعلام کرده و اقدام به ایجاد اینترنت ملی برای مردم کرده
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
      3 0
      چه ربطی داره ....تا شما تراشه ساز نشید آش و کاسه همینه ....چرا بدلیل بی عرضگی تاریخیتون آدرس غلط می دین.....همه تراش سازهای دنیا هم در محصولاتشون در پشتی می گذارن و کسی جز خودشون ازشون خبر نداره ....توسعه هوش مصنوعی بدون سخت افزار هم امکان پذیر نیست
    • دانا و خوش بیان IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
      0 1
      موافقم
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    به هيچ عنوان وسایل ارتباطی غربی ووکشورهای همسو با آن‌ها استفاده کرد بلکه بايد بسمت ساخت بومی اين دستگاه ارتباطی رفت
    • DE ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
      23 6
      با چپق و دود بهم علامت بديد!
    • ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
      5 1
      غرب و شرق نداره نادون معقولش اینه هر سازمان امنیتی و نظامی باید برای خودش بسازه و دقیقا نامحرم ترین موجودیت هم براشون سازمان موازیشون باشه نه اینکه همه این احوقها از یه جهنم خرید کردن ناگفته نماند ما توان ساخت یه جنگ افزار رزم انفرادی برای سربازمون رو نداریم چطور وسیله ارتباطی آسوده بسازیم
    • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
      7 2
      اتفاقا من آمریکایی و اسرائیلی استفاده میکنم
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
      4 0
      البته معلوم نیست جاسازی مواد منفجره کار شرکت سازنده باشه، مثلاً یک سناریو می‌تونه این باشه که موساد بعد از کسب اطلاع از قصد حزب‌الله برای خرید تجهیزات (از طریق جاسوس‌ها یا شنود یا...) بلافاصله مشابه همان تجهیزات رو تهیه کرده و در آزمایشگاه‌های اسرائیل دستکاری های لازم و جاسازی مواد رو انجام داده و در یک فرصت مناسب، مثلاً در زمان انتقال سفارش حزب‌الله به مقرشان، محموله را جابه‌جا کرده یا حتی عامل نفوذی در تدارکات حزب‌الله داشته و از طریق آن‌ها محموله‌های دستکاری شده رو جایگزین کرده، به نظرم با توجه به تنوع تجهیزات منفجر شده، از پیجر و بی‌سیم بگیر تا دستگاه حضور و غیاب، وجود عامل نفوذی در تدارکات حزب‌الله و جایگزین کردن تجهیزات سالم با تجهیزات دریافتی از موساد محتمل‌تره، چون واقعا هماهنگی با چند شرکت سازنده برای انجام یک چنین دستکاری خطرناکی ریسک لو رفتن بالاتری داره و خود شرکتها هم به خاطر اعتبارشون تن به چنین کارهایی نمی‌دن
    • ناشناس TR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
      4 1
      الان با چی کامنت گذاشتی متوهم
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    72 11
    مگه موشک های ایران بومی نیستن؟
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
      4 4
      کانکتور یه چیز ارزون و فراوون نیازی به تولیدش نیست و حتی اف 35 هم بعضی قطعاتش چینی
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
      2 1
      ربطش به بومی بودن چه هست؟ خیلی از قطعات معمولی را فقط چند شرکت تولید میکنند و معنی ندارد همه چیز را خودت تولید کنی مثل قطعات ریز مدارها
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
      1 0
      نه دیگه داره میگه کانکتورها رو وارد کرده بودن که معیوب بوده !!
    • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
      7 0
      بسیاری از قطعات موشک و پهباد وارداتی و از طریق واسطه ها و از بازار سیاه بین المللی هستند
  • US ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    تا زمانی که کشورها تکنولوژی لیتوگرافی و نیمه رسانا رو بهش دست پیدا نکنند و مونوپولی آمریکا و اسرائیل تو این زمینه رو نشکنند، هر دستگاه الکترونیکی که در دست مردمان جهان هست ابزار ترور اسرائیل هست
    • DE ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
      0 1
      لیتوگرافی فرابنفش بسازیم
    • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
      2 1
      طراحیش آمریکاست ساختش تایوان
    • علی IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
      1 0
      چه ربطی داره؟ مادامی که تجهیز به شبکه وصل نباشد امن است مشکل از جایی شروع میشود که اسراییل به تجهیزات شبکه نفوذ میکند.والا صرف داشتن تجهیز خطری ندارد
    • ناشناس TR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
      0 1
      زیادی نابغه هستی دوست عزیز مواظب خودت باش
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
      2 1
      اشتباه بعضی از دوستان اینه که فکر میکنند هر و سیله بیسیمی که به شبکه وصل باشه میتونه مدار تغضیه اش هک بشه تا مثلا منفجر بشه باطری.ولی اینطور نیست ،کسی که فناوریش رو داشته باشه میتونه با فرستادن امواج با فرکانسهای خاص، حالا با ماهواره های مدار پایین ویا پهباد ها ،هواپیماهای جنگال و........اون قطعه رو وادار کنه واکنشی نشون بده که اون میخواد.پس در این صورت حتی بیسیم ها ویا حتی دستگاه های نوبت گیری که باطری لیتیومی دارند، یوپی اس ها و....که به اینترنت هم وصل نیستند.موبایل ها حتی درحالت خاموش و......میتونند اینطور منفجر بشند.در اینحور موارد نباد سرمون رو بکنیم زیر برف و هشیاری باید چند صد برابر باشه و همیشه بدترین سناریو رو در نظر بگیریم تا دفعه بعد اینطور غافلگیر نشیم.
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
      5 0
      الان پیجرها به شبکه اینترنت وصل بودن که منفجر شدن نابغه ....تا کنکور را برندارین و به افرادی که حداقل قابلیت جذب تکنولوژی (درک تکنولوژی)دارن اجازه ورود به دانشگاه ندید همیشه عقب افتاده خواهید بود .....مغزهای که توان خودآموزی دارن بدرد شما میخورن نه اونای که تند تند تست می زنن ....تو دنیای واقعی مدرس کنکور وجود نداره که راه حل را به شما بگه ....
    • ناشناس IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۷
      0 0
      من اون گلابی که گفته پیجرها توسط اینترنت به هم پیغام ارسال می‌کنند رو زنده میخوام آخه احمق بیسواد پیجر توسط امواج رادیویی کار میکنه نه اینترنت با سواد بدون کنکور دانشمند
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    18 13
    با کبوتر پیغام بفرستن ؟؟؟ چه حرف مسخره ایه میزنین ؟
    • IR ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
      8 1
      چه اشکالی داره ؟ تله پاتی هم بد نیست آ ، شنودم نمیشه کرد 😁
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    23 94
    من برای خانه وسایل میخرم صد بار بررسی میکنم .. چطور برای یک گروه و پایگاه و حزب لوازمی خریده میشه ولی بررسی نمیشه ؟؟ چرا یکیش رو باز نمیکنن بررسی کنن ؟؟
  • اچبر DE ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    7 83
    گزارش خوبی شده
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    دقیقاً بخاطر ریسکهای شکست امنیتی استفاده از موبایل، سراغ پیجر رفتن، نه الآن و ۲ ماه پیش، سالهاست!
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
      0 2
      از هر زمانی بوده ضمانتی نیست که هر سری موقع ساخت چیز جدیدی توش کار نذارن ، نه فقط لبنان که هر کشوری که اسرائیل دشمنش باشه باید برای ارتباطاتش روی امکانات داخلی حساب و سرمایه گذاری کنه
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    23 85
    بایدشک کردحتی به ساعتهای مچی هوشمندبه خاطرآن که دقیقا به موبایل وصل هست
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
      1 5
      اول ازهمه اینکه تا دیر نشده واردات خودروهای الکتریکی رو با اون باطری های قدرتمند همین حالا متوقف کنید.
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
      6 1
      ۲۱:۵۳ - عزیزمن مردم دشمن ندارند شما ارزشی ها باید مواظب باشید که دایم به فکر نابودی اسرائیل هستید.........
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    4 10
    پا رو دم ما محور مقاومت نزارین
    • ناشناس TR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
      10 1
      مثلا چیکار می کنند ؟؟؟؟
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    2 12
    رژیم تروریست سایبری نفسهای آخرش را میکشد دارند دست پای اضافه میزنند
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    1 2
    باید بررسی کرد کدام قطعه در هر وسیله منفجر میشه. باید سریع عمل کرد.احتمال فرستادن پاریزیت قوی هم بررسی شود. وضد آن عمل کرد
  • US ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    1 1
    در واقع احتمال می رود سازمان های جاسوسی اسرائیلی با همکاری یا بدون اطلاع شرکت BAC Consulting Kft اقدام به جاسازی مقادیری ماده منفجره در پیجرهای مربوطه کرده
  • US ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    11 3
    حتی لانچرهای موشکی ما وارداتیه
  • ناشناس IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    3 0
    هراندازه که علم و دانش انسان ها پیشرفت میکنه به همان اندازه بی رحم تر می شوند این تو ذات بشریت هست
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    8 0
    اتفاقاً بر اساس نظرات سید حسن نصرالله که موبایل را قاتل نامیده بود ، رفتن سراغ پیجر
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    2 4
    امریکا با بازی روانشناختی می خواهد با ایجاد احساس روانی رسانه ای گیجی و سردگمی طرف مقابل را به تعییر راهبرد وادار کند
  • US ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    6 3
    موشک های بالستیک فقط مواد منفجره سوخت موشک نیست پر قطعات الکترونیک و زیر سیستمهای خاص ناوبریه که متاسفانه وارداتیه و لانچر های اون نیز عمدتا کشندهای تجاری خارجیه که به راحتی میشه خرابکاری داخلش کرد
  • ناشناس IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    6 0
    این مطالب و هشدارها رو به مسئولین و نماینده های خودمونم بگید که هر کدوم آخرین مدل گوشی آیفون دستشونه و خط های بدون فیلتر دارند و اینترنت پر سرعت و تو همه پیام رسانهای واتس آپ و اینستاگرام و تلگرام و ایکس و غیره هستند.
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    7 1
    دیگه نباید از موبایل استفاده کنیم باید با دود پیغام بفرستیم.
    • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
      0 1
      چرا فکر میکنیم اگه از موبایل استفاده نکنیم باید با دود پیغام بفرستیم! در عقب ماندگی ذهن ما همین بس که فکر میکنیم جز موبایل نمیشه از چیز دیگری برای ارسال پیام استفاده کرد! چرا قدرت نداریم به فکر ساخت وسیله جدیدتری باشیم، از قدیم گفتن نیاز مادر اختراع هست
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    2 0
    شاید بعد خرید این دستگاه ها این مواد کار گذاشتند و پخش کردند
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    3 3
    واقعاً عجیبه. از متخصصین نقل میکنم که ساخت پیجر یکی از آسان ترین کارهاست. برای اونهایی که در کار ساخت دستگاه های الکترونیکی چون پیجر هستند. خوب چرا مثلا صاایران خودمون که می تونه به راحتی پیجر بسازه برای حزب الله نساخته؟ یا چرا از صاایران و یا یک شرکت دیگه ایرانی نخواستند تا اینها رو بسازه و بگیرند؟ وحالا که از خارجی ها خریدند کلی هم بوده چرا حداقل ده بیست تا از اینها رو چک نکردند تا ببینند خرابکاری نشده باشه؟ چنین بی احتیاطی عظمایی از حزب الله حقیقتاً به دور از ذهنه.
    • من IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
      0 4
      دستگاه های پیچیده تر رو می‌سازیم. این که اسباب بازی حساب میشه!!! برای من هم عجیبه که چرا هنوز از نوچه های غرب این وسایل تهیه میشه!!!
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
      1 1
      به این خاطر که نفوذ زیاد شده
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    3 0
    اون مسئول حزب الله که اینا رو خریده کجاست؟
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    4 1
    اتفاقا فارغ از تحلیل های درست سید مقاومت، به توصیه ایشان بجای موبایل از پیجر استفاده شد که به نوعی فریب خورده بودند
  • CH ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    6 0
    پتن ماده بسیار خطرناکی است، لطفاً به آن دست نزنید
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    2 1
    حدود ۱۰۰ ساختمون دست فرعونی‌ها در فلسطین هست (در تلاویو و حیفا و ...) که مهمه
  • مهدی US ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    2 10
    خیلی متاسف هستم از ضعف اطلاعاتی و تکنولوژی مقاومت آنها در حال حذفه نخبه های مقاومت هستند و دستگاه های اطلاعاتی ما هیچ راه مقابله با آین جانیان جهان خور را ندارند.
  • مهدی US ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    3 2
    خیلی متاسف هستم از ضعف اطلاعاتی و تکنولوژی مقاومت آنها در حال حذفه نخبه های مقاومت هستند و دستگاه های اطلاعاتی ما هیچ راه مقابله با آین جانیان جهان خور را ندارند.
  • DE ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    3 2
    از این صهیونیستهای خبیث هرکاری برمیاد . فردا ممکنه آب آشامیدنی بیروت رو مسموم کنند و یا جنایتهای دیگری که به عقل جن هم نمیاد .
    • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
      1 3
      پاسخ محکم باید بدهیم
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
      1 1
      پاسخ فقط موشکی باید باشه
  • FR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    1 3
    وحشت حداقل جزای دشمنان مردم است. مرگ بر اسرائیل
  • هادی IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    11 0
    نصف مسئولین جمهوری اسلامی گوشی موبایلشون آیفونه.
  • حسین IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    3 1
    کشورهای جهان که نیمه رسانا یا نیمه هادی تولید می کنند انگشت شمار هستند چون این نوع فناوری ها طی سال های طولانی تکامل پیدا کرده و ورود به این صنعت برای کشورهای تازه کار اصلا هیچگونه صرفه اقتصادی ندارد درست مانند تولید هواپیما یا هر صنعت پیچیده ی مشابه ای، اما متاسفانه مسئله امنیتی شد و باید فکری کرد، خصوصا کشورهایی مثل ما که دائم دم از استقلال سیاسی می زنند، چین هم فقط حدود دو دهه هست که به صورت جدی ورود کرد و موفق شد اما مسئله ی ایران کاملا متفاوت است
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    0 8
    مراقبت کنید از سید حسن نصرالله حفظه الله
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
    8 1
    فعلا باید با دود و مورس علامت بدهیم
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
    2 2
    حفاظت اطلاعات در محور مقاومت واقعا یک شوخی است بعد اینهمه شکاف امنیتی و اطلاعاتی در لبنان و تهران سوالی که ایجاد می شود این است که در سیستم حفاظت اطلاعات محور مقاومت چه می گذرد؟چرا هرچه جلوتر می رویم حفره های امنیتی بیشتر آشکار می شود و نشانه ای برای اصلاح وضعیت و سامان بخشی به آن دیده نمی شود
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
    4 2
    حفاظت اطلاعات در محور مقاومت واقعا یک شوخی است بعد اینهمه شکاف امنیتی و اطلاعاتی در لبنان و تهران سوالی که ایجاد می شود این است که در سیستم حفاظت اطلاعات محور مقاومت چه می گذرد؟چرا هرچه جلوتر می رویم حفره های امنیتی بیشتر آشکار می شود و نشانه ای برای اصلاح وضعیت و سامان بخشی به آن دیده نمی شود
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
    3 1
    با این وضع غاصب همه را ترور میکند
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
    3 0
    با این بی خیالی جبهه مقاومت در رصد و کنترل تجهیزات شون معلوم نیست در آینده چه اتفاقاتی بیفته! خدا میدونه اسرائیل خبیث چه چیزهایی تو آستین داره که هنوز رو نکرده!
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
    2 3
    از اونجائیکه نقش مجارها در این موضوع پررنگه پس ما هم باید هوشیار باشیم و نسبت به وسایل مخابراتی و الکترونیکی که از مجارستان وارد کرده و میکنیم ، حساس باشیم و اونها رو رصد کنیم تا از تله نبون این وسائل اطمینان حاصل بشه. نه فقط واردات از مجارستان بلکه واردات از همه کشورها باید رصد بشه.
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
    3 0
    خدا می‌دونه چطور انتقام خون های به ناحق ریخته رو بگیره
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
    0 0
    قلبممون جریححه ددار شد
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
    0 0
    قلبممون جریححه ددار شد
  • DE ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
    9 0
    خود نصرالله و محافظانش از این پیجرها نداشته اند ؟؟
  • US ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
    2 9
    اكنون زمامداران ما بايد خيلى فورى از اين جنايت وحشيانه درس عبرت بگيرند و هر چه زودتر تكنولوژى ميهن خودمان را براى ساختن تمام وسائل موبايل و غيره خود كفا بكنند .از كجا معلوم كه اين اتفاق دردناك در باره مردم ما اتفاق نيفتد. اسرائيل خبيث و صهيونيست هاى كثيف و وحشى در همه جا نفوذ كرده اند و احتمال همه گونه جنايت از طرف آنها پيش بينى ميشود .
  • IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
    5 1
    بهتره که محور مقاومت از کبوترهای نامه رسان استفاده کنه ،البته باز تضمینی نیست
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
    7 6
    ما باید خیلی قوی با چین و روسیه صحبت کنیم که ۱۰ ها اتفاق کوچک و بزرگ امنیتی که سر ما و شرکای ما طی ۳ دهه گذشته آمده سر شما هم می تونه بیاد با هم حرکت کنیم شرکت های مشترک بزنیم حتی ایران سرمایه گذاری میلیارد دلاری داشته باشیم برویم سمت بومی سازی تکنولوژی های الکترونیکی و خارج کردن این موضوعات از انحصار غرب ، ما خیلی ضربه خوردیم اما هنوز اقدام جدی انجام ندادیم این درحالیست که غرب ، دنیا را به سمت هوش مصنوعی ، اینترنت اشیا ، ماشین های خودران و ... می برد تا سطح تهدیدات چند ۱۰ برابر شود .
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
      3 0
      موافقم
    • ناشناس TR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
      8 0
      نابغه تراز بازرگانی چین با ایران اگه 40 میلیارد دلار باشه با آمریکا 400 میلیارد هست در مورد روسیه هم همین هست ... شما نوابغ هنوز نمی دونید که هیچ موجودی 400 رو رها نمی کنه بیاد به چهل بچسبه .... شما هنوز نمی دونید که برای چین و روسیه هم کارت بازی هستید نه شریک استراتژیک ..... چقدر شماها نابغه هستید ....
    • ناشناس TR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
      3 0
      جدی پس می خواهید صحبت کنید ... مگر بقال سرکوچه شما هستند که بخواهید صحبت کنید .... نکنه سیاست رو با صف نانوایی و بقالی اشتباه گرفتید ......
  • مهدی IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
    1 2
    کلیت موضوع وسایل ارتباطی درسته اما ساختار موبایل با پیجر کلا متفاوت هست و این درحالیه که حتی در انفجارهای دیروز لپ تاپ و بی سیم هم منفجر شد و این نشونه برنامه ریزی قبلی برای ترورهای گسترده داره و اینکه محور مقاومت باید فقط از محصولات ایرانی استفاده کنند
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
    0 4
    باید خیلی مراقبت کرد
  • آرش IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
    3 2
    امواج ماکرویو به هروسیله الکترونیکی میتونه آسیب بزنه .که اخیرا درآمریکا آزمایش شده
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
    3 4
    الان تلفن همراه و نرم افزارهای بومی برای هر کشور از نان شب واجب تر است. بی دلیل نبود به یه شرکت ایرانی تولید تلفن همراه در فضای مجازی شدیدا حمله میشد و کاری کردن نیروهای خط تولیدش از ۱۰۰۰ نفر رسید به ۱۰۰ نفر و کمتر.
    • ناشناس TR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
      0 3
      دقیقا
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
      1 1
      با شما موافقم ،با گذر زمان داره علت موضع گیری هایی که در گذشته شده معلوم میشه چه در مسأله سلامتی تغذیه و چه کارشکنی برای جان گرفتن صنعت تولیدات الکترونیکی شامل تلفن همراه و... اصولاً هرچیزی که ما رو به استقلال و بی نیازی از دشمن و مددکارانش، برسونه بسیار ارزشمنده ،همون راهی که چین ،روسیه و بقیه کشورهای مشابهشون در پیش گرفتند درسته
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
    4 10
    نابودی اسرائیل نزدیکه
    • انشاءالله IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۷
      0 0
      موافق.
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
    4 3
    اهمیت تولید ملی بودن تجهیزات دفاعی اینجا ست
  • هادی IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
    4 3
    صاایران پیجر تولید میکنه ، چرا از اون استفاده نکردن؟
    • ناشناس TR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
      5 3
      چون مشاورش شما نبودی دوست نابغه من
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
      2 1
      شاید اونا هم غرب گرا دارن یا رانت دلار
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
    9 0
    جبهه مقاومت فقط هشدار میده و رجز می خونه
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
    2 2
    ضرر و زبان فیلترینگ اینترنت به نشر و گسترش اسلام، زبان فارسی و مفاهیم اعتقادی و فرهنگی ما در جهان ضربه بزرگی می زند.
  • شیرینی فروش IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
    0 3
    دشمن بیکارننشته چرا اینقدرکوتاهی خواهشا نظامیان عزیزان هوشیارباشند ازارتشیان قدرتمندو ازسپاهیان مقتدر انتظار خیلی بیشترازاینهاست کوچکتر ضربه به جبهه مقاومت اعتبار این دو نیروی قدرتمند نظامی ایران را زیر سئوال میبرد عزتتان پایدار
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
    0 0
    چند سال پیش می‌باید در دیمونا انفجار رخ میداد...
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
    2 1
    حالا معنی علم بهتر می دانیم . اگر کشوری دانش و فناوری نداشته باشد ، در آینده بدتر از این ها به سرش می آید ، جنگ ها جنگ الکترونیکی و فناوری شده . مغزها را دریابید از آن ها در کشور استفاده کنید
  • CH ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
    0 7
    خیلی از کامنت های اینجا توسط چند نفر زده میشه..اکثرا هم عوامل منافقین هستن که شدیدا نگران از دست رفتن سلطه اطلاعاتی اسراییل روی کشورهای جهان سومی مثل ایران هستن که در فناوری ممز و تراشه سازی تعطیل هست..
    • DE ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
      0 0
      خدا کمک کنه
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
      1 4
      باید بریم سراغ نحوه انتقام
  • وهاب IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
    4 0
    دوستان پیجر یک تکنولوژی دهه هشتاد و نود میلادیه
  • ناشناس IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
    1 1
    یکعده مرد رند وسط این معرکه دارن میگن باید فضای مجازی را محدود کنیم و از این حرف ها .. عزیز من .. باید مواظب افراد ظاهر الصلاح و انقلابی نمایی بود که تا مغز استخوان در جاهای بسیار حساس نفوذ کردند .. یارو برداشته داخل وسایل ارتباطی حزب الله مواد منفجره جاسازی کرده ... بعد تو داری از نفوذ فضای مجازی داستان میگی ؟؟ کاسب فیلتر شکن ؟؟؟؟
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۴
      0 0
      اشتباهی منفی دادم
  • محمد IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
    1 0
    بایستی از سالها قبل صنایع نظامی کشورمان بخصوص صاایران روی وسایل ارتباطی نظامی کار می کرد. تولید سخت افزار و نرم افزار، محصول با قطعات بومی هر چند در لبه تکنولوژی نباشه باز هم عقلانی تر از استفاده از تجهیزات پیشرفته سایر کشورهاست
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۴
    0 0
    چون نگفته بود بجاش از چی استفاده کنین
  • IR ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۸
    0 0
    سلام لطفا یکی به گوش این مسولین برسونه مگه اسراییل به افراد جی پی اس وصل کرده که هر کسی رو گفته ترور کردم ترور شده. یه عقل کلی این مشکل رو حل کنه.
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۸
    0 0
    لعنت بر جاسوس... لعنت بر جنگ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس